သခ်ာၤဆရာႀကီး ဆံုးမခံရျခင္း
ေဒါက္တာခင္ေမာင္၀င္း(သခ်ာၤ)
အေတြးအျမင္စာစဥ္
၆၈ ဇြန္ ၁၉၉၁
တစ္ေန႕ေသာနံနက္ခင္းတြင္ ဇနီးျဖစ္သူက ေစ်းမွျပန္လာၿပီး
ကၽြန္ေတာ္အားေမးလိုက္သည္။ '႐ွင့္ တပည့္ေတြက ႐ွင့္ကို ကြယ္ရာမွာ ဘယ္လိုေခၚသလဲသိလား'
'အင္း… ဘယ္လိုေခၚပါလိမ့္။ ေၾသာ္…သိၿပီ၊ သိုက္စိုးတဲ့လား။
ဒါမွမဟုတ္၊ ေနေအာင္တဲ့လား'
'႐ွင္ကလဲ စိတ္ကူးယဥ္လိုက္တာ၊ ႐ွင့္လိုအဖိုးႀကီးကို
ေနေအာင္လို႕ ေခၚပါ့မလား'
'ေအးပါကြာ၊ ေယာက္်ားေတြဆိုတာ၊ ဒီလိုပဲစိတ္ကူးယဥ္တာေပ့ါကြာ၊
ကိုင္း ေျပာပါဦး၊ ငါ့ကို ငါ့တပည့္ေတြက ဘယ္လိုေခၚသလဲ'
'႐ွင့္ကို ဆရာႀကီးလို႕ေခၚတယ္'
'ဆရာႀကီး၊
ဟုတ္လား၊ မျဖစ္ႏိုင္တာကြာ၊ ငါဒီေလာက္မႀကီးေသးပါဘူး၊ ဆရာႀကီးဆိုတာက ငါတို႕က တို႕ဆရာေတြျဖစ္တဲ့
ဦးဘတုတ္တို႕၊ ဦးကိုကိုေလးတို႕ကို ေခၚတာ'
'ဒါေတာ့မသိဘူး၊
မနက္ကေစ်းမွာေတြ႕ခဲ့တဲ့ ဆရာမကေမးတယ္၊ ဆရာႀကီးေနေကာင္းလားတဲ့။ အစကေတာ့ ဘယ္သူ႕ေမးမွန္းမသိဘူး။
ေနာက္ေတာ့ေက်ာင္းမွာ Analysis တို႕ Topology တို႕ သင္တဲ့ အေၾကာင္းေတြေျပာေတာ့မွ ႐ွင့္ကို
ေမးမွန္းသိရတယ္'
'ဒီဆရာမတစ္ေယာက္တည္းက
ငါ့ကိုဆရာႀကီးလို႕ေခၚတာ ျဖစ္မွာပါကြာ၊ တျခား ဆရာ ဆရာမ ေတြက ေခၚမယ္မထင္ပါဘူး'
'ဒါကေတာ့
ဒီတစ္ေယာက္ကေခၚရင္ အျခားေခၚတဲ့လူေတြ႐ွိႏိုင္တာေပါ့'
ကၽြန္ေတာ္ဘာမွ်ျပန္မေျပာေတာ့ပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႕က ဆရာႀကီးဟု အေခၚခံရေသာ ဦးဘတုတ္တုိ႕၊ ဦးကိုကိုေလးတို႕ကသာ သူတို႕ကို
ဆရာႀကီးလုိ႕ေခၚတာသိရင္ စိတ္ထဲဘယ္လိုခံစားရမလဲ၊ စဥ္းစားေနမိ သည္။
မ်ားမၾကာမီတြင္
ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက ေျပာျပန္သည္။
'ဒီမွာ
ဆရာႀကီး၊ ႐ွင့္သမီး လစစ္စာေမးပြဲေတြမွာ သခ်ၤာက်တာသံုးခါ႐ွိၿပီ သိရဲ႕လား'
'ေအး…
သိသားပဲ။ ငါ ကိုယ္တိုင္ပဲ သူ႕အေျဖလႊာေတြမွာ လက္မွတ္ထိုးရတာပဲ'
'အခု
သူ႕အတန္းပိုင္ ဆရာမက မိဘတစ္ဦး သူနဲ႕လာေတြ႕ဖို႕ မွာလိုက္တယ္'
ကၽြန္ေတာ္သည္
သူဘာကိုဆိုလိုသည္ကို သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕တြင္ သားတစ္ေယာက္ႏွင့္ သမီးတစ္ေယာက္
အျမြာေမာင္ႏွမ႐ွိသည္။ သားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာစရာ၊ ဆိုစရာ ႐ွိလွ်င္ သူ႕အေမကတာ၀န္ယူေျဖ႐ွင္းေပးၿပီး
သမီးႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က တာ၀န္ယူရမည္ဟူ၍ သေဘာတူထားၾကသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္
ယခုကိစၥမွာ သမီးႏွင့္ပတ္သက္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္က လိုက္ရမည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ သည္။ သို႕ေသာ္
ကၽြန္ေတာ္ကဲ့သို႕ေသာ ဆရာႀကီးဟုအေခၚခံေနရေသာ သခ်ၤာဆရာႀကီးအေနျဖင့္ သမီး၏ သခ်ၤာဆရာမႏွင့္
မေတြ႕လိုပါ။ ထိုအေၾကာင္းကို ႐ွင္းျပေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက လက္မခံပါ။
ဤကိစၥသည္
သမီးကိစၥျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သာသြားရန္ တာ၀န္႐ွိသည္ဟု ဆက္လက္၍ ေျပာျပ ေနေလသည္။ ေနာက္ သူက ဆက္၍ေျပာလိုက္ေသးသည္။
'႐ွင္က
႐ွင့္ကိုယ္႐ွင္ သိပ္အထင္ႀကီးတယ္မဟုတ္လား၊ သခ်ၤာနဲ႕ ပတ္သက္လာရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ မွန္တယ္၊
အျခားလူဆိုရင္ မွားရမယ္လို႕ ထင္တယ္ေလ၊ အခု ႐ွင့္သမီး သခ်ၤာက်ေတာ့ ဘာေျပာခ်င္ေသးသ လဲ။
သူ႕ဆရာမက အမွတ္ေပးတာ မွားတယ္ ေျပာခ်င္ေသးလား။ သမီးဆရာမကို ႐ွင္ရဲ႕ သခ်ၤာအယူ၀ါဒေတြ ျဖစ္တဲ့
Formalism တို႕၊ ဘာတို႕ေတြေျပာျပလိုက္ပါလား၊ ႐ွင့္ကို ပိုၿပီး အထင္ႀကီးမလား၊ အ႐ႈးလို႕ထင္မလား၊
ၾကည့္ေပါ့'
ေနာက္ေန႕တြင္
ကၽြန္ေတာ္သည္ သားႏွင့္သမီးကိုလက္ဆြဲ၍ ေက်ာင္းသို႕လိုက္သြားခဲ့ရသည္။ သမီး ၏ သခ်ၤာဆရာမသည္
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာပင္ ႀကိဳဆိုလက္ခံပါသည္။ ဆရာမက ေအာက္ပါအတိုင္း ႐ွင္းျပ ပါသည္။
'ဦးေလး သမီးက သခ်ၤာဘာသာကို
က်တာ သံုးခါဆက္တိုက္႐ွိသြားၿပီ၊ သူ႕အမွတ္က ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၃၃၊ ၃၅၊
၃၆၊ ဆိုေတာ့ ၄၀ျပည့္ဖို႕ နည္းနည္းပဲ လိုပါတယ္၊ ညံ့တယ္ေတာ့ ေျပာလို႕ မရပါဘူး၊ ဟုတ္ပါတယ္၊
ဦးသမီးက မည့ံပါဘူး၊ ဥာဏ္ေကာင္းတယ္လို႕ေတာင္ ေျပာလို႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက သိပ္႐ွန္းတာ၊
ဒီမွာၾကည့္ေလ။ ႏွစ္နဲ႕ သံုးေျမ§ာက္တာ ငါးတဲ့ေလ။ ေနာက္ၿပီး ပုစၧာအစမွာ
ဒီလို႐ွန္းထားတာ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုအမွတ္ေပးမလဲ။ ေနာက္ၿပီးဒီမွာၾကည့္ဦး။ ၅၅ ကို ၂၅ဆိုၿပီး
မွားကူးေရးထားတယ္။ အမ်ား အားျဖင့္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ပုစာၧဖတ္ၿပီး ဘာလုပ္ရမွန္းမသိၾကဘူး၊
ဦးသမီးက်ေတာ့ ဘာလုပ္ရမယ္ဆို တာ ေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂဏန္း႐ွင္းတာေတြ မွားေတာ့
ဘယ္လိုအမွတ္ေပးမလဲ'
ဆရာမေလးသည္ သူ႕ေ႐ွ႕တြင္ ခ်ထားေသာ စာ႐ြက္မ်ားထဲမွ
တစ္ခုခုကို ႐ွာေနပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံျခားဂ်ာနယ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ Journal of
Mathematical Analysis and Applications ထဲမွ အဆိုတစ္ခုကို စဥ္းစာေန၏။ ၄င္းအဆိုမွာ
“Theory is the captain and computation the soldier သီအိုရီသည္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ၿပီး
တြက္ခ်က္ျခင္းသည္ ေနာက္လိုက္သာျဖစ္သည္…“ဟူ၏။
ကၽြန္ေတာ္၏အေတြးသည္ ဆရာမေလး၏ 'ေဟာဒီမွာေတြ႕ၿပီ'
ဟူေသာ အသံေၾကာင့္ပ်က္သြား သည္။
'ေဟာဒီမွာ ဦးရဲ႕သမီး ေထာင့္ေတြဆြဲထားတာၾကည့္ပါဦး။
ေထာင့္မွန္၊ ၄၅° ၊ ၆၀° နဲ႕ ၃၀° ေထာင့္ေတြကို ေထာင့္တိုင္း ကိရိယာသံုးၿပီး ဆြဲထားတယ္၊
ဒီေထာင့္ေတြကို ေထာင့္တိုင္းကိရိယာမသံုးဘဲ ကြန္ပါနဲ႕ေပတံသာသံုးၿပီး ဆြဲတဲ့နည္းေတြ႐ွိပါတယ္၊
ဦးေလးလဲ သင္ဖူးမွာပါပဲ။ ဒါေတြက သိပ္ထင္႐ွားတာ ေတြဆိုေတာ့ မေမ့ေလာက္ေသးပါဘူထင္တယ္။
အိမ္မွာ နည္းနည္းပါးပါး ျပေပးလိုက္ရင္ အခုလို မဟုတ္တာေတြလုပ္တာ သက္သာသြားမွာေပါ့။ အေရးႀကီးတာက
ေထာင့္တိုင္း ကိရိယာမသံုးဘဲ ကြန္ပါနဲ႕ ေပတံကို သံုးတတ္ဖို႕ပါပဲ'
ဤတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလိုက္၏။
'ဆရာမတို႕ေမးတဲ့ ေမးခြန္းထဲမွာ ေပတံနဲ႕ကြန္ပါကုိသံုးၿပီး
ဆဲြရမယ္လို႕ပါသလား'
'ဒီလိုေတာ့ ဘယ္ေရးထားမလဲ၊ ဒါက အလိုလိုသိရမွာေပါ့'
'အလိုလိုသိရမွာ ဟုတ္လား၊ ဒါက
intuitionist ေတြ ေျပာတဲ့စကား၊ ၀ါဒအေနနဲ႕ intuitionism လို႕ ေခၚတယ္။ အဲဒီ၀ါဒက သခ်ၤာစစ္စစ္သမားေတြ
လက္ခံတဲ့၀ါဒမဟုတ္ဘူး။ သခ်ၤာစစ္စစ္သမားေတြ လက္ခံတဲ့ ၀ါဒက Formalism လို႕ေခၚတယ္။
Formalism ၀ါဒမွာ အလိုလိုသိရမယ္ဆိုတာ မပါဘူး။ ဒါေတြကို မသိဘဲ သခ်ၤာအေၾကာင္းကို မေျပာနဲ႕'
ဤစကားမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ႏႈတ္မွထြက္ေသာ စကားမ်ားမဟုတ္ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ ေျပာေနေသာစကားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမေလးအား ေက်းဇူးတင္စကားေျပာ၍
ျပန္လာခဲ့ပါသည္။
ဆရာမမွာၾကားလိုက္သည့္အတိုင္း အိမ္တြင္ သင္ၾကားေပးသည့္
ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ့္သမီး သည္ သခ်ၤာမက်ေတာ့ပါ။
ယခုအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ့္သမီးသည္ သခ်ၤာဂုဏ္ထူးတန္းသို႕
တက္ခြင့္ရသည့္အဆင့္သို႕ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ ဤကဲ့သို႕
ဂုဏ္ထူးတန္းကို တက္ခြင့္ရျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္သင္ၾကားေပးေသာ သခ်ၤာ အေတြးအေခၚမ်ားေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။
ျပဌာန္းစာအုပ္ထဲ႐ွိ ပုစာၧႏွင့္ အေျဖအခ်ိဳ႕တို႕ကို အလြတ္က်က္၍ စာေမးပြဲတြင္ ေမးေသာပုစာၧမ်ား၏
အေျဖမ်ားကို က်က္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း အလြတ္ျပန္ေရးတတ္ျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
Comments
Post a Comment